lördag 2 april 2016

Påsk fiske efter Gädda.

Nu var det dags att åka ut och fånga gädda på allvar.Jag har 2 mål med denna fiske helg att jag själv ska få 100 st gäddor o 1st över metern.På påsk afton åkte jag Göran och Lottis ut.Vi kom iväg vid 9 tiden och vi var riktigt sugna på att fiska. Vi lyckades att få 62 st men inga stora den största på 93cm 5.8kg. Påsk dagen var det jag Tommy och Jonas som skulle ut på sjön och försöka att ta dom stora😀 vi åkte omkring o letade i vassriket lyckades att hitta många bra ställen som gav mycket gädda men inga större gäddor. Dagens fångst vart 103 gäddor dom största var 92cm o alla hade lekt färdigt. Dag 3 åkte Tommy o jag ut vi tänkte att nu ska vi lyckas med att ta några stora över metern. Vi ändrade lite på vårat fiske både med större drag och vi åkte ut på mer öppet vatten o på ställen som vi inte hade fiskat på förut under helgen. Men det vart inga stora för det vart kan dom stora gäddorna finnas någon stans? Vi lyckades få 84 st den största var 99cm så det var nära att jag lyckades med mina mål under helgen. Jag fick 111st och en på 99cm det var ganska retligt. Men det var en underbar helg med många fiska i båten o mycket skratt och väldigt nöjda fiskare som drog många fiskar.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar