söndag 24 april 2016

KM SPINNFISKE BORKHULTS FISKEKLUBB

Igår lördag var det dags för km i spinnfiske ,jag och Göran skulle vara med så han kom kl 7:10 och hämtade upp mig. Där efter åkte vi till Åtvidaberg och hämtade en lånebåt av klubben vi skulle använda.Väl där rampade vi båten o hälsade på konkurenterna,13 st skulle vara med idag och längsta fisk räknades idag.Tävlingen började kl 9:00 och vi hade pratat lite innan tävlingen och planerat taktiken för dagen.Vi skulle fiska djupbranter o leta fisk på ekolodet,men det gick ju inte så bra ,på 3 tim såg vi inget på lodet och fick bara 1 fisk.Vid 12 tiden hade vi bestämt att samlas för fikapaus för dom som ville,o där pratades det om fiske så klart.Dom flesta hade haft riktigt dåligt fiske,bara en som fått skapligt med fisk.Efter fikat ändrade vi planen helt och begav oss till en lagun med mycket växter o varmare vatten,o där såg vi en hel del betesfisk.Efter en stunds kastande lyckades jag få en skaplig på 91cm och det började kännas hoppfullt igen.Och strax efter fick jag en till så jag sa åt Göran o sätta på samma drag som jag använde och det hjälpte ju ,3 snabba för honom och en topp på 95cm GÖTT.Totalt blev det 8st gäddor på ett litet område.Tiden som var kvar cirkulerade vi utanför mötesplatsen men det blev inget mera,vi lyckades få 9 gäddor.Och vi lyckades med en tredje och en fjärde plats så vi var nöjda,ettan och tvåan hade fått en på 104,5 och en på 104cm.Trevlig dag med trevligt folk riktigt bra. (A.E)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar