onsdag 20 april 2016

Gös fiske.

Idag var det dags för lite vertikal fiske efter Gös ihop med Benny. Jag var hos benny kl 08.00 o vi gav oss iväg ner mot Småland till sjö där dom brukar få lite gös. Hade stora förhoppningar på att jag äntligen skulle få min första gös idag😀 benny tyckte att vi skulle åka till ett ställe som där dom fick gös i lördags. Men det var segt idag så vi åkte ut längre ut på sjön för att prova men där blåste det för mycket för att vertikal fiska så vi åkte tillbaka igen där vi började. Tempen hade stigit lite i vattnet men det gav ingen fisk nu heller 😦 då fick vi för oss att vi skulle trolla lite istället så vi puttrade på ut på sjön igen. Jag lyckades få en lite gädda o det var allt vi fick på trolling😯 vi gjorde ett sista försök på det stället vi började på. Benny vertikal fiskade o jag fick för mig att spinnfiska med en liten vobbler som visade fungerade bättre så jag lyckades få 2st gösar😀 Benny fick det fula namnet idag även att han är gös kungen😉 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar