söndag 2 april 2017

Grymt Vårfiske.

Nu var det dags för Anders och mig att komma ut på vårfiske efter Gädda.Vi kom ut vid 9-tiden,Vi hade hoppas på att vi skulle få ett bra fiske. Men att det skulle bli så bra som vi fick hade vi inte räknat med.Jag hade planerat vilka ställe som vi skulle åka till som brukar ge fisk.På första stoppet fick vi bara 6 st.Då bestämde jag att vi skulle åka en bit för att vi skulle få mer fisk.När vi kom dit så fick vi fisk direkt jag fick 5 fisk på 5 kast och det är ju inte ofta att man får det. Vi fiskade av hela stället. när vi åkte där ifrån hade vi säkert fått ca 40st den största på 96cm.Sedan var det dags att åka där ifrån.Nästa ställe var ett helt otroligt plats som gav många och bra storlek på gäddorna vi fick ca 25 st mellan 4-6 kg varav 10 över 90cm.Plus att Anders krokade 2 st sutare och en stor sarv. Dagen slutade med att vi fick 110 st Gäddor Anders fick mest på 57 st och jag 53 st.Jag fick längst på 96cm och tyngst 6,2 kg, 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar