onsdag 12 april 2017

Fiske lov!

Fiskedag 1

Den här veckan har jag tagit semester för att komma ut och fiska.Den första fiske dagen var jag och Anders med i en fiske tävling som heter mobil fiske.Vi hade bestämt oss att vi skulle prova lyckan i sjön Yxningen på tävlingen.Men det var ett dumt beslut vi tog .Tävlings tiden var mellan 08.00-15,00 men vi gav upp kl 14,00 för att fisket var så dåligt .Men det var fler lag som inte fick någon fisk.

Fiskedag 2

Då var det Tommy och Simon och jag som hade bestämt att vi skulle åka till Loftahammar och prova fiske lyckan.Vi började med att åka ut en bra bit ut i skärgården som vi trodde att det skulle ge några Gäddor men det gjorde det tyvärr inte.Vi provade några ställen till som såg ut att vara bra ställen för Gäddan men det fanns ingen som var intresserad av våra grejer.Sedan åkte vi till en favorit vik som vi alltid får fisk i.Vi hade fiskat av halva viken inte ett napp bara en efter följare.Vi bestämde att gå i land och grilla lite korv istället så vi fick lite mer energi.Det var Simon som lyckades få 1 liten gädda och jag 2 st små innan vi lämnade viken.Det vart några ställen till innan vi åkte hem som gav några småttingar. Det var bara jag och Simon som fick fisk. Tommy fick vara utan.

Fiskedag 3

Nu var det dags för mig att bjuda på lite bättre fiske så jag tog med mig Tommy och Simon ut.Eftersom vårat fiske hade varit dåligt dom sista turerna så åkte vi ut på en sjö som man knappast kan misslyckats på.Jag vet om ett par ställen som brukar innehålla Gädda och det gjorde det idag också. Vi lyckades att få ca 75 st Gäddor den största fick Simon som vägde 6,9 kg och var 94 cm.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar