söndag 26 juli 2015

                                                                                           
Nu har man varit ute en sväng igen.Denna gången fick jag med mig en gammal jobbar kompis som heter Dan som ville komma ut o fiska en sväng.Det blåste ganska kraftigt på sjön,Det började segt Dan fick första Gäddan som var lite medans han höll på att kroka av den så fick jag en liten jag också.Vi fick några st till intill vassen plus en Borre,Sen tyckte jag att vi skulle åka ut på sjön i blåsten o det var ett lyckat drag,Jag satte på ett ny inköpt drag som går lite djupare o kastade ut i medvind vevade några varv o det sög tag ganska bra i spöt då sa jag till Dan att nu har jag fått på en skaplig Gädda,när jag väl fick in den till båten så gjorde den ett par rusningar kroken satt inte så bra så jag var lite nervös övar att jag skulle tappa den,men jag lyckades att få upp den i båten.Efter vägning o mätning så var den 106 cm o vägde 8,8 kg.T,G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar